Sunday, May 6, 2012

lelaki yang patut reject !



1.Lelaki yang mudah buat perempuan menangis.

Selemah lemah lelaki adalah membiarkan kesilapannya berulang dan membuat perempuan menangis dan menangis kerananya. Plez la jangan ulang benda yang berkali0kali perempuan cakap JANGAN ! Naluri dan sifat perempuan adalah lembut dan mudah tersentuh , tercuit sikit mula lah ingat sampai mati :)  maka tak hairan la perempuan mudah menangis. Normal okay.

2.Lelaki yang ada 2 identiti.

Bukan golongan nyah atau pondan tetapi lelaki yang mempunyai banyak watak berbeza. Paham x?Depan dan belakangnya berbeza. Jangan kau belek badan lelaki depan dan belakang pula.Tu kira tahi lalat namanya.huhu.  Contoh depan kita dia bukan main caring tapi belakang kita kutuk-kutuk kita n jadi diri yang x macam dia bersama kita :) menyampah sih !~ Keyakinan dan kepercayaan perempuan akan hilang bila tahu lelaki yang selama ini dipercayai tetapi rupa rupanya mempunyai dua identiti .Iya!Hilang!


3.Lelaki yang kerjanya mengutuk perempuan saja dan memalukan perempuan tersebut.

Mungkin lelaki sebegini nak tarik perhatian. Cuba nak bermesra tapi sebenarnya cara ini SALAH. Mereka tidak menjaga hati dan suka kritik seorang perempuan di public (Facebook,Twitter,blog etc)  xpown secara berhadapan.. yela bila sesama group mereka :)

4.Lelaki tidak pandai menjaga hati orang tua.

Bila berhadapan dengan orang lebih tua , rasa hormat tu sangat perlu okay. Sama sperti kita hormat dan mahukan orang lain hormat ibu bapa kita. Jika kita benci orang tak hormat mak bapak kita , macam tu juga la kita orang lain benci kita tak hormat mak bapak dorang. Pantang aku lelaki tak hormat orang tua even orang tua tu makcik cleaner . sesapa saja lah yang TUA Mereka tetap perlu dihormati.Panjang pula aku mengarang yek.Ehem ehem…

5.Lelaki tidak matang dan rasa dirinya hebat.

Perempuan akan respect pada lelaki yang matang ,cool dan boleh membimbing / menjaganya. Kalau tak matang dan berlagak hebat memang awal awal lagi dianggap "Kau sangat annoying wahai lelaki".

6.Lelaki Poyo.

Lelaki dalam golongan syok sendiri.Terasa dirinya hansome seperti Orlando Bloom tapi hakikatnya... HAMPEH !

7.Lelaki suka tarik perhatian.

Dimana mana orang ramai ada , dia mesti ada sambil bercakap kuat kuat , Gelak kuat kuat , Pakai pakaian yang menyakitkan mata (terlebih up to date on fashion kotttt...). Cubasopan sikit , pakai mengikut situasi.. Jangan kau pergi market bawa mak kau g beli sayur kau pakai macam kau nak g buat konsert :) cuba low profile, Aku yang tengah lepak kedai mamak sambil sedut air pun akan pandang kau kalau low profile dan lalu tepi aku.*Tiba tiba* HAHa

8. Lelaki yang take-take jer 

Take-take maksud aku bukan take pergi jengjalan ke haper.. Kalau yang take-take pergi jenjalan tuh harus. haha. Ini take-take yang asyik ambil barang perempuan xppown barang kengkawan. itu dah macam xreti usaha sendiri, xsuka aku dengan lelaki macam nih, aku rasa perempuan lain pun xsuka gak. Yela macam menyampah je asyik guna barang orang, macam xmampu ada harta sendiri. xkisah la ubat gigi ke, syampoo ke, pencuci muka ke. Barang tu3 kan barang wajib untuk diri kita. xkan itu pun nak pinjam kot. HAIYOOO !~ kalau sekali sekala xperlah ini kalau selalu macam itu naik MUAK LAH :) kalau kau nak take pun kalau kau give juga xpelah. sejuk sikit hati. yela larat aku nak jadi kau nya orang kiri sampai semua benda aku jer kena beli :P 

9. Lelaki yang pengotor

Kebersihan itu kan amalan yang diterapkan oleh mak bapak kita dari kecil lagi (tapi xtau la kalau mak bapak kau suh kau jadi pengotor) HAHA.  Cuba lah jadi seorang yang BERSIH sikit :) kalau kau malas nak mandi sekali pun apa kata kau pergi basuh muka and cuci mana yang patut dulu before kau pergi date. xbau ke kau lalu tepi orang? 
Tapi aku pelik juga kalau awek kau xpernah nak cakap ke yang kau nih BUSUK ? aishh bawa-bawa la mandi ke awek kau pun macam tu juga? elok sangat la kalau macam tuh biar kawen nanti kau + awwek kau = anak kau serupa kaki xmandi ( 1 rumah dah macam tong sampah) haha malas sangat nak mandi .. xpe jimat air :)